Georgs magiske medisin

av (forfatter), Quentin Blake (illustratør) og Tor Edvin Dahl (oversetter).

Bokklubbens barn 1999 Innbundet

2026 bokelskere følger dette verket.

Georg blir snart gal av å bo sammen med det eldgamle, gråsprengte skrukkedyret av en bestemor. Hun er rett og slett ikke til å holde ut. Georg er riktignok bare åtte år, men fantasien hans er det ingenting i veien med. Plutselig får han en glimrende ide: En magisk medisin er tingen. Men det går ikke helt etter planen.

Forlag Bokklubbens barn

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788252532012

EAN 9788252532012

Vi leste denne høyt på skolen. Den er veldig morsom og den medisinen er ganske kraftig.

2026 bokelskere følger dette verket.

Jeg leste utrolig mye da jeg var yngre. Jeg leser fortsatt bøker som kanskje vil bli kategorisert som ungdomsbøker. Det finnes så himla mye fint. Det er også fint for voksne å lese ungdomsbøker tror jeg, så, ta en kikk.

Jeg har hatt stor glede av å lese disse bøkene selv og for mine barn. Særlig Roald Dahl gjør lesestunden på sengekanten ekstra spennende og morsom. Vanskelig å velge en av hans bøker, men jeg husker spesielt "Georgs magiske medisin" som usedvanlig oppløftende. Ikke alle bøkene passer til alle aldersgrupper. Les boka selv først. Da leser du også med mer innlevelse for dine barn!

Bøker lest i 2013

Bøker som Ida har lest...

Barne og ungdomsbøker eg har likt å lese for mine små og litt større barn

• "Sjiraffen og Pelli og jeg" av Roald Dahl
  • "Eddap Liks" av Roald Dahl