Geitekillingen

av (forfatter) og Björn Berg (illustratør).

Gyldendal 2014 Kartonert

Hvis bare geitekillingen kunne telle til hundre, kunne han telt hvert år siden Alf Prøysen ble født

«Geitekillingen som kunne telle til ti» er en av Alf Prøysens mange fortellinger som har gledet barn i generasjoner. Den ble utgitt aller første gang i 1954 i samlingen «Rim og regler fra Barnetimen» og er senere utgitt som bildebok opptil flere ganger, med illustrasjoner av både Björn Berg, Vivian Zahl Olsen og Jan-Kåre Øien.
I jubileumsåret utgir vi en lettere forkortet versjon i pappbok/pekebokformat for de aller yngste leserne. Tykke boksider og klaffer gjør det lett for små hender å bla. I tillegg til å lese den kjente fortellingen, kan man leke og lære om tall, dyr og farger ved hjelp av klaffene på siden av boka. Det er Björn Bergs illustrasjoner som er utgangspunkt for denne utgaven.
23. juli 2014 er det 100 år siden den folkekjære dikteren ble født på Rudshøgda i Hedmark. I jubileumsåret vil blant annet det nye Prøysenhuset stå klart til innvielse.

Utgivelsesår 2014

Format Kartonert

ISBN13 9788205457416

EAN 9788205457416

Å, nå telte han deg også, rautet kalven.

Jeg fikk spørsmål fra en god venn om å hjelpe til med å sette opp en dåpsgave til et tvillingpar (fra to fadderpar). Bøkene skal fungere som en litterær skattekiste og skal følge barna i deres første år. Listen er satt opp med hjelp fra tips fra andre bokelskere, meg selv, og spesifikke ønske fra fadderne. Samlingen består av 30 bøker og koster rundt 5000 kr samlet. Den store barnesangboka var ment å være med, men den har foreldrene fra før.

Minstemann på 4 og eit halvt sine favorittbøker det siste året.

• "Fortellingene om Teskjekjerringa" av Alf Prøysen
  • "Kjerringa som ble så lita som ei teskje" av Alf Prøysen