Geitekillingen som kunne telle til ti

av (forfatter), Vivian Zahl Olsen (illustratør), Alf Prøysen (oppleser), Sverre Tollefsen Laupstad (komponist) og Sverre Tollefsen Laupstad (musiker).

Gyldendal 2014 E-bok

NB: Boken er optimalisert for følgende eller bedre operativsystemer: Versjon 7.0 (Apple/iOS) og versjon 4.4 (Android). ***

Geitekillingen som kunne telle til ti er Alf Prøysens klassiske regle om den vesle geitekillingen som teller de andre dyra, meget mot deres vilje. Til slutt kommer tellingen likevel godt med, når alle dyra skal om bord på ferga som bare tar ti passasjerer... ***

Geitekillingen som kunne telle til ti er en av Alf Prøysens mange fortellinger som har gledet barn i generasjoner. Den kom ut for aller første gang i 1954 i samlingen Rim og regler fra Barnetimen og er senere utgitt som bildebok med illustrasjoner av Vivian Zahl Olsen. Denne digitalutgaven er lest inn av Prøysen selv og lyden stammer fra et eldre NRK-opptak. Boka er akkompagnert av original musikk. ***

eBok+ er en beriket ebok (EBP) som kan leses på nettbrett. Du må ha en eBok+leser installert på brettet. eBok+leser kan lastes ned gratis i App Store og på Google Play.

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205476127

EAN 9788205476127

Å, nå telte han deg også, rautet kalven.

Jeg fikk spørsmål fra en god venn om å hjelpe til med å sette opp en dåpsgave til et tvillingpar (fra to fadderpar). Bøkene skal fungere som en litterær skattekiste og skal følge barna i deres første år. Listen er satt opp med hjelp fra tips fra andre bokelskere, meg selv, og spesifikke ønske fra fadderne. Samlingen består av 30 bøker og koster rundt 5000 kr samlet. Den store barnesangboka var ment å være med, men den har foreldrene fra før.

Minstemann på 4 og eit halvt sine favorittbøker det siste året.

• "Kjerringa som ble så lita som ei teskje" av Alf Prøysen
  • "Fortellingene om Teskjekjerringa" av Alf Prøysen