Gangsters

av (forfatter) og Einar Blomgren (oversetter).

Gyldendal 2007 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Boka er en beretning om et selvbedrag som skiller og forener to mennesker, om et skjebnesvangert møte i Wien, og om et sted langt utenfor radiorekkevidde, om illegal våpenhandel og om en sort rose som kalles Fleur du mal. Romanen tar leseren med fra sent 70-tall til i dag, til et punkt der fortelleren får oversikt og perspektiv på det som har foregått. Den handler om skjulte sider av det svenske samfunnet under den blå-gule, rene og ordentlige overflaten, om drivkreftene og det som ikke alltid tåler dagen lys. Boka er en frittstående oppfølger til romanen Gentlemen.

Gangsters er en frittstående oppfølger til romanen Gentlemen, som kom for 25 år siden, og som tok Skandinavia med storm og ble en kultroman for en hel generasjon. Handlingen i Gangsters begynner på en sengekant i Stockholm. Det er en svimmel beretning om et selvbedrag som skiller og forener to mennesker, om et skjebnesvangert møte i Wien, om illegal våpenhandel og om en sort rose som kalles Fleur du mal . og som blomstrer mye og sent. Romanen tar leseren med fra sent 70-tall til i dag, til et punkt der fortelleren får oversikt og perspektiv på det som egentlig har foregått. Terningkast 6. VG«Menneskeforstanden er meget kløktig, leseropplevelsen av de sjeldne, sikkerheten i omgangen med romanens ytterste muligheter suveren .»Per Haddal, AftenpostenTerningkast 5. «Anbefales!»Christen Hvam, Fredriksstad Blad«Tettvevd fortelling med stor gjennomslagskraft.»Pål Gerhard Olsen, Bergens Tidende

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205366923