Gamle sjeler

barn som husker tidligere liv

av (forfatter) og Lisbeth Lyngaas (oversetter).

Hilt og Hansteen 2003 Innbundet

Over hele verden snakker barn spontant om tidligere liv, og de vet ting de normalt ikke burde kunne vite. I nærmere førti år har psykiater Ian Stevenson reist verden rundt, fra Midtøsten og Asia til småbyer i USA, for å undersøke og dokumentere mer enn to tusen tilfeller av minner om tidligere liv. Dette arbeidet legges fram av forfatteren i denne boka. Han har fulgt Stevenson i hans feltarbeid og vært med inn i livene til barn og familier som er berørt av fenomenet.

Forlag Hilt og Hansteen

Utgivelsesår 2003

• "Avtale med en avdød - og andre møter med åndeverdenen" av Tor-Carsten Nygren
  • "Budskap - tegn, besøk og forvarsler fra dem som omkom 11. september 2001" av Bonnie McEneaney
  • "Den utrolige sannheten" av Gordon Smith
  • "Synske barn - om barn med overnaturlige evner" av Sylvia Browne
  • "Den nye tidsalder - en innføring i moderne trosretninger, alternative behandlingsformer og vår tids åndelige søken" av Paul Roland
  • "Sjelevenner - meningen med livets intense møter" av Sue Minns
  • "Samme sjel, mange liv - om den healende kraften i fremtidige liv" av Brian L. Weiss
  • "Mellom to verdener" av Marion Dampier-Jeans
  • "Mange liv, mange mestre - opplevelser fra tidligere liv" av Brian L. Weiss
  • "Uforklarlige krefter hos dyr - om hunder som vet når eieren kommer hjem og andre dyrs sterke bånd til mennesker" av Rupert Sheldrake
  • "Bevissthetsskiftet - mot 2012 og videre" av Lilli Bendriss
  • "Livet på den andre siden - jorden er ditt midlertidige oppholdssted" av Sylvia Browne