Gåtefulle masker

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (oversetter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

En ung mann kommer til Paris for å skrive en biografi om sin yndlingsforfatter. I arbeidet kommer han på sporet av en hemmelighet, og vikles etter hvert inn i en gammel historie om løgn, svik og sex som han selv blir en del av. Spørsmålet er; finnes sannheten? Kan du egentlig skrive en biografi om en annen person? Og hvor viktig er egentlig aldersforskjeller i kjærlighetsforhold?

Dette er bok nummer to på norsk av den spanske suksessforfatteren bak Gullsmedens hemmelighet.

En ung mann kommer til Paris for å skrive en biografi om sin yndlingsforfatter. Men da han treffer forfatterens fascinerende enke, vikles han inn i en gammel historie om løgn og svik, sex og lystighet som han selv blir en deltaker i.
Og han må stille seg selv noen viktige spørsmål: Finnes sannheten, egentlig? Kan egentlig noen skrive en biografi om en annen person? Er aldersforskjeller viktige i kjærlighetsforhold?
Gjennom å snakke med en rekke personer, gjennom å bla i gamle bøker og endevende antikvariater kommer han på sporet av en ubehagelig hemmelighet. Gåtefulle masker er en spennende og intrikat historie fra foten av Eiffeltårnet, en romantisk Paris-roman for alle som setter pris på puslespill med mange brikker.
Elia Barceló (f. 1957 i Alicante, Spania) er professor i hispaniske studier ved universitetet i Innsbruck. Hun har utgitt tre romaner innenfor science fiction-sjangeren, hun har skrevet ungdomsromaner, et trettitalls noveller med krimtilsnitt og fantastiske elementer, samt en bok om grøsserarketypene i novellene til Julio Cortázar. Hun elsker mysterier, hemmeligheter, overraskelser og den magiske kommunikasjonen som kan oppstå mellom leseren og boka.
I 2006 kom den lille, merkverdige boka Gullsmedens hemmelighet på norsk, en kjærlighetsroman med en helt spesiell vinkling.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205373747