Fyret

av (forfatter) og Ragnhild Eikli (oversetter).

Bokklubben 2006 Innbundet

Øya Combe ligger utenfor kysten av Cornwall. Her kan høgt ansette personer trekke seg tilbake fra rampelyset og ta ferie i ro og fred. Freden blir imidlertid brutt da en av de besøkende dør på bisart vis. Førstebetjent Adam Dalgliesh får i oppdrag å løse mysteriet raskt og diskré. Han har med seg etterforskerne Kate Miskin og Francis Benton-Smith. De er ikke kommet langt i sine avhør av øyas beboere før det skjer enda et brutalt mord, og alt står på spill da Dalgliesh befinner seg ansikt til ansikt med en fare langt mer lumsk og potensielt dødelig enn drap. Dette er den 13. romanen om Adam Dalgliesh.

Forlag Bokklubben

Utgivelsesår 2006

Serie Adam Dalgliesh (13)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted England

Adam Dalgliesh

Når vinden uler rundt hushjørnene og skumringen senker seg over en mørk november-kveld - LES DISSE!!!

• "Arvesynd" av P.D. James
  • "Av samme blod" av P.D. James