Fruene

av (forfatter) og Mona Berge (oversetter).

HarperCollins Nordic 2022 E-bok

Se for deg at mannen din også har to andre koner.

Du har aldri møtt de andre konene. Ingen av dere kjenner hverandre, dere ser mannen deres kun én dag i uken. Du har torsdag.
Du trodde du hadde det fint med dette, med bare å ha en brøkdel av en mann. Men du kan ikke la være, du begynner å grave. Du begynner å spore dem opp, de andre dagene...
Hvem er hun som har ham på mandag, og hvorfor har hun blåmerker på armene? Blir hun mishandlet? Av hvem? Hennes mann? Din mann? Hva annet skjuler han for deg? Og hvem er han egentlig? Mannen din.

Forlag HarperCollins Nordic

Utgivelsesår 2022

Genre Psykologiske thrillere

BOKOMTALE: Fruene av Tarryn Fisher. Leseeksemplar fra HarperCollins

Jeg-personen i boka heter Thursday. Vi får høre at hun er lykkelig gift med Seth. Det er bare en liten hake, han liker at forholdet er polygamt. I tillegg til Thursday finnes det også to andre koner. Thursday er ikke super-happy for det. Hun virker å være en oppegående og smart kvinne, og gjør det beste ut av det. Hun vil nemlig være den beste av de tre konene.

Lettlest historie med et god språk. Og jeg kan nesten love deg at du kommer til å bli lurt – det ble jeg flere ganger.

Les hele anmeldelsen her

Hun er gift med en polygamist. Han besøker henne kun på torsdager. De lever et perfekt liv, helt til hun finner den andre kona. Hannah, som er gravid. Hun har blåmerker. Etter deres felles ektemann. Kjenner hun overhode mannen hun er gift med?

Hovedpersonen er virkelig ute å kjøre, og som leser vet man ikke hva man skal tro.
Utrolig irriterende at oversetteren ikke kan da/når regelen. Synes språket er noe platt, men om det er oversettelsen vites ikke.

• "Jordskjelv" av Dag Otto Lauritzen
  • "Stjerneskudd" av Dag Otto Lauritzen