Fru Sinclairs koffert

av (forfatter) og Astrid Martinussen Almaas (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2014 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Min kjære Dorothea, I krig blir mennesker desperate. Vi gjør ting vi ellers aldri ville gjort. Sannheten er at jeg elsker deg, og jeg er lei for at jeg først nå våger å innrømme det. Og du elsker meg. Jeg kommer aldri til å glemme følelsen av hånden din som strøk meg over hodet og nakken da du trodde at jeg sov. Et tegn på din kjærlighet, som ikke lenger var noe jeg bare innbilte meg. Ingen vil noensinne røre ved meg på den måten igjen. Dette vet jeg. Dette er min sorg. Tilgi meg, Dorothea, for jeg kan ikke tilgi deg. Det du gjør mot dette barnet, mot barnets mor, er galt ... Ett brev kan forandre alt ... Roberta har en forkjærlighet for gamle bøker og gamle brev og postkort. Da faren hennes gir henne noen av eiendelene etter bestemoren, finner hun et brev fra bestefaren hun aldri kjente - datert etter at han angivelig døde under andre verdenskrig. Oversatt av Astrid M. Almaas Om forfatteren: Louise Walters ble født i Banbury i 1967. Hun har studert litteratur og bor i Northamptonshire med mann og fem barn. Fru Sinclairs koffert er hennes første roman. Sagt om boken: «En hjerteskjærende fortelling om tap, spilte muligheter og evig kjærlighet». Good Housekeeping «Sjarmerende og overbevisende, nydelig skrevet og fantastisk gripende». The Times «En sjarmerende debut». Daily Mail

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788241910890

EAN 9788241910890

Omtalt sted England

Roberta elsker gamle postkort, brev og bøker. Hun samler sågar på dem, og jobber selvsagt i bokhandel.
Da faren gir henne en stabel gamle bøker, finner Roberta et brev fra 1941. Brevet er fra bestefaren til bestemoren hennes, men innholdet i brevet får Roberta til å stusse. Bestefaren døde jo angivelig før brevet ble skrevet...

Søt historie med alvorlige og rørende undertoner.

Bøker forteller mange historier utover det som står skrevet i dem.

• "Dukkehuset" av Kaja Nylund
  • "Luften du puster" av Frances de Pontes Peebles