FrP-landet

Norge etter valget i 2009?

av (redaktør), Bent Hvale (redaktør) og Øyvind Asbjørnsen (redaktør).

Fritt forl. 2008 Innbundet

Hva kan vi vente oss hvis Fremskrittspartiet kommer i regjeringsposisjon? I denne boken har samfunnsdebattanter på hvert sitt fagfelt foretatt en gjennomgang av FrPs partiprogram, og utreder konsekvensene av FrPs politikk. Hva vil det bety om Fremskrittspartiet får realisert sin politikk? Med bidrag fra bl.a. Thomas Hylland Eriksen, Kristin Clemet, Frederic Hauge, Steinar Lem, Odd Einar Dørum, Harald Stabell, Hans J. Røsjorde, Martine Aurdal, Hege Storhaug og Olaf Thommessen.

Fremskrittspartiet ønsker å forandre Norge, men hva kan vi egentlig vente oss om FrP kommer i regjeringsposisjon? Folk flest leser ikke partiprogram. FrP har aldri vært i regjering, og velgerne har derfor heller ikke erfaringer å bygge på. Et knippe fremtredende samfunnsdebattanter har på hvert sitt fagfelt satt seg inn i FrPs program for å belyse hvordan samfunnet vil forandres. Hva er deres dom? En spennende, nøktern og saklig gjennomgang der bidragsyterne utreder konsekvensene av FrPs politikk. Bidragsytere: Thomas Hylland Eriksen, Kristin Clemet, Stein Evensen, Frederic Hauge, Erik Dammann, Steinar Lem, Odd Einar Dørum, Harald Stabell, Jostein Gripsrud, Paul Chaffey, Ivan Kristoffersen, Hans J. Røsjorde, Janne Haaland Matlary, Petter Eide, Martine Aurdal, Hege Storhaug, Olaf Thommessen

Forlag Fritt forl.

Utgivelsesår 2008

• "Århundrets hvem hva hvor"
  • "Født sånn eller blitt sånn? - utro kvinner, sjalu menn og hvorfor oppdragelse ikke virker" av Harald Eia
  • "Kongepudler - en røverroman om den norske eliten" av Anonym
  • "Mao - den ukjente historien" av Jung Chang