Frodig fromhet i vest

keltiske helgenlegender

Verbum 2000 Innbundet

Boka inneholder keltiske helgenlegender om bl.a. St. Patrick, St. Brigid og St. Ciaran. Boka gir et innblikk i den keltiske kulturtradisjonen og ser på vårt forhold til helgener. Har litteraturliste.

Frodig fromhet i vest er en oppfølger til Ilden fra vest. Forfatteren Harald Olsen har samlet og oversatt noe av det frodige legendematerialet rundt sentrale keltiske helgener . oppbyggelig medrivende og fantasivekkende. Med sitt rike menneskelige åndelige erfaringsmateriale, og med sitt frodige persongalleri, er de keltiske helgenlegende en levende kilde til tro og sann fromhet. En bok med innblikk i en annerledes kulturtradisjon og en annen tid som fremdeles har kraft til å engasjere.

Forlag Verbum

Utgivelsesår 2000

Bli kjent med landet og øya. Se hva den inneholder og bli oppslukt av landskapet, historien og folket som lever der og den kulturen de har. En fantastisk reise som innholder det spektkulære, smil og latter og en god del tårer. Se også liste: Irland 2 - en litterær reise. God reise!