Fritt fall

av (forfatter) og Peter Lorentzen (oversetter).

Gyldendal 2002 Heftet

Cassie Black er lokket tilbake til sitt tidligere yrke, å robbe kasinogamblere for gevinsten. Alt går etter planen, bortsett fra at denne gangen har målet alt for mye penger og makt. Cassie befinner seg snart på rømmen fra pistolmenn som på en eller annen måte kjenner hvert skritt hun vil ta. De ser også ut til å sirkle seg inn på Cassies best beskyttede hemmelighet, den tingen som hun ville gjøre alt for å beskytte.

Kruttsterk krim om det store kuppet. Cassie Black forlot tilværelsen som forbryter den natten kjæresten døde. Nå er hun løslatt på prøve. Men så ber hun en kontakt skaffe henne en stor jobb og pass slik at hun kan forsvinne etterpå. Hun skal robbe en av storspillerne på et kasino i Las Vegas. Fritt fall handler om det virkelig store kuppet. Det byr på en rekke ubehagelige overraskelser. En av dem heter Jack Karch. Cassie er overbevist om at det var han som en gang tok livet av kjæresten hennes. Å få Karch i hælene er som å få en uthungret pitbull etter seg.

Utgivelsesår 2002

• "Chasing the dime" av Michael Connelly
  • "I fritt fall" av Robert Crais
  • "The Black Ice" av Michael Connelly
  • "The Narrows" av Michael Connelly
  • "Synden og skjønnhetens profet - en roman om sex, svindel, vennskap og musikalteater" av Marc Acito
  • "Hodejegeren" av William Bayer
  • "Lost light" av Michael Connelly