Frihet sammen

en ny sosialisme for en ny tid

Gyldendal 2015 Innbundet

Personlig debattbok med klart budskap.

Noen må snakke høyt om alvoret i vår tid. Klimaendringer og overforbruk er en akutt trussel mot oss alle. Voksende ulikhet og de rikes egoisme truer både velferdsmodellen og arbeidslivet vårt. Bare sammen, gjennom mer fellesskap og mindre marked, kan vi hindre økologisk og sosialt sammenbrudd.
I en ærlig og personlig debattbok tar Audun Lysbakken for seg aktuelle temaer som miljøpolitikk, fornybar energi, det nye arbeidslivet, feminisme og integrering. Han skriver også om SVs år ved makten, den bratte nedturen og veien tilbake. SV-lederen staker ut en ny kurs, og ber venstresiden bli med på et tøffere oppgjør med grådigheten og en modigere visjon for framtiden.
SV har vært og skal være en rød klut i norsk politikk. Men Lysbakken mener partiet må favne flere farger: Grønt for miljø, rødt for rettferdighet og rosa for feminisme og frihet.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205480940

EAN 9788205480940

• "SV - fra Kings Bay til Kongens bord" av Frank Rossavik
  • "Nyanser av svart - historien om norsk black metal" av Harald Fossberg
  • "Om tyranni - tjue ting vi kan lære av det tjuende århundre" av Timothy Snyder
  • "Ulovlig norsk" av Maria Amelie
  • "En av oss - en fortelling om Norge" av Åsne Seierstad