Frihet og fangenskap

av (forfatter) og Solveig Moen Rusten (oversetter).

Vega forlag 2012 E-bok

Stockholm, 1880. Beatrice Löwenström og Seth Hammerstaal møtes for første gang på Operaen. Etter denne kvelden krysses deres veier ofte. Seth er en av byens mest beryktede ungkarer og en av Sveriges rikeste menn. Han blir fascinert av Beatrice, som lever et innestengt liv hos onkelen og hans familie. Men det finnes en plan for Beatrices framtid, som ikke innebærer et liv med Seth.

Det er desember 1880 i Stockholm, og på Operaen møtes de for første gang. Hun - den rødhårede Beatrice Löwenström, lever et innestengt og regelstyrt liv hos onkelen sin og hans familie. Han - den karismatiske Seth Hammerstaal, er byens mest beryktede ungkar. Han er en av Sveriges rikeste menn, og har aldri latt seg styre av regler og konvensjoner. Etter kvelden på Operaen krysses deres veier stadig oftere. Seth fascineres av Beatrices intelligens og frittalenhet. Hun er ulik alle andre kvinner han har møtt, og det tar ikke lang tid før de to vikler seg inn i en komplisert, men lidenskapelig romanse. Men beruselsen blir kortvarig. Det finnes en avtale som mennesker i Beatrices nærhet har fått i stand - en plan for Beatrices fremtid som innebefatter verken frihet, lykke eller Seth...

Forlag Vega forlag

Serie Slottet Wadenstjerne (1)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1850-1899

Omtalt sted Stockholm

Bøker lest i 2020

03.10.2020 ble det lånt første bok på bokstav A på biblioteket.
Jeg hopper over bøker jeg har lest før og husmorporno

• "Alltid hos deg" av Maria Ernestam
  • "Kjøpmannens hustru" av Charlotte Betts