Freaks

av (forfatter) og Anderz Eide (oppleser).

Gyldendal 2021 Lydfil

Hvor langt er du villig til å gå for å høre til?

Mikkel begynner på ny skole og sliter med å få venner. Men en dag blir han plukket opp av David og vennene hans, og aksepteres umiddelbart som en av gjengen.
De nye vennene viser seg å være med i en svært religiøs gruppe. Men Mikkel har ingen andre å vende seg til. Og uansett - hvor farlig kan det være å bli med i en sekt?
Svært farlig, skal det vise seg.

Freaks er første bok i Gutta, en serie med spennende og actionfylte bøker for ungdo

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil

ISBN13 9788205558588

EAN 9788205558588

Serie Gutta

Genre Spenning

Freaks, gutta-serien
Bokas Hovedperson Mikkel må flytte til byen og bo på internat når han skal begynne på videregåendeskole.
Mikkel sliter med å finne seg til rette og få venner. De fleste som går på skolen kjenner hverandre fra før.
Han får etterhvert innpass i gjengen til David. Han knytter tettebånd til Prisca, ei jente i gjengen.
Han er i starten glad for å ha blitt med i gjengen og fått venner, men det er også noe som ikke stemmer helt. Mikkel får en dårlig følelse.

De nye vennene viser seg å være med i en svært religiøs gruppe. Men Mikkel har ingen andre å vende seg til. Og uansett – hvor farlig kan det være å bli med i en sekt?
Svært farlig, skal det vise seg.

Bok 2 handler om fotball og hvor langt man er villig til å gå for å lykkes.

Bok 3 handler om Sander. Han har slutta på skolen. Han dealer, og han tjener godt. Men på attenårsdagen skjer det som ikke skulle skje – han blir han tatt av politiet. For å unngå straff, inngår Sander en avtale om å infiltrere narkomiljøet.

• "Dobbeltgjengeren - Bok 1" av Scott Westerfeld
  • "Høyt press - ungdomsroman" av Jan Tore Noreng