Fra du så meg

Cappelen Damm 2021 Heftet

Utgivelsesår 2021

ISBN13 9788202726195

EAN 9788202726195

Mamma har bestemt at Karen skal begynne på folkehøgskole så hun ikke blir en dropout og har fått henne inn på Klangly. Karen er meget motvillig, men da hun kommer inn på skolen er den første hun møter læreren Fred. Fred med de nydelige øynene, som er gift med Sanna, men det er rent platonisk (at de har en datter og har et barn til på vei er ikke hans ønske!), som bestemmer alle reglene i forholdet deres - ingen meldinger, ingen bilder, ingen spor på sosiale medier. Ingen må få vite, ikke før til sommeren, når barnet er født og han skal gå fra Sanna. For det skal han vel?

Karen lever og ånder for tidene med ham i musikkrommet, hun er stjerna hans, hun skal få synge solo på avslutningen til sommeren, hun er den fineste han vet og han har den deiligste kroppen hun noen gang har sett. Men etterhvert begynner ryktene å nå henne, er Fred bare en stor flørt? Har han hatt flere før henne? Er hun bare en rekken?

En knallsterk ungdomsbok av Eldrid Johansen! Godt skrevet, flott språk og jeg kjøper handlingen 100% prosent! Sterk, vond og grusom - og dessverre basert på en sann historie. En sann historie som nok har vært gjentatt og vil bli gjentatt i generasjoner. Boka er på en måte ungdomsutgaven av "Min mørke Vanessa" av Kate Elizabeth Russel som har samme problemstilling, men er skrevet for et litt voksnere publikum.

Denne burde alle unge jenter lese! Meget viktig tematikk fortalt på en strålende måte.

• "Trolleliv - julekalenderboken" av Sissel Bøe
  • "Kampfikseren" av Michael Stilson