Fotoalbumet

av (forfatter), Katrin Jakobsen (illustratør) og Henning J. Gundersen (oversetter).

Damm 2004 Innbundet

Gilbert var 5 år da faren hans døde av et hjerteinfarkt. Nå er han 13 år, og vil gjerne vite mer om faren sin. Men moren vil ikke prate om ham, så Gilbert må finne ut ting på egen hånd. Han har en mistanke om at det er noe som ikke stemmer med farens død. Uforklarlige ting skjer, og en svært mystisk katt leder Gilbert til et fotoalbum på loftet. I fotoalbumet er det underlige bilder og merkelige billedtekster som hele tiden endrer seg. Det virker som om bildene vil vise ham hvordan han kan finne ut mer om farens død. Boken er illustrert med fotografier som gir leseren hint om løsningen på gåten. Historen om Gilbert fortsetter i Dagboka.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204093400

EAN 9788204093400

Serie Gilbert (1)

Genre Spenning

Løsningen ble vel fantasifull for meg. Boken holdt en viss spenning.

Da trodde man at katten sto i ledtog med djevelen, og mange mente til og med at den var djevelen selv. Det hendte ofte at katter ble brent på bål på samme måte som kvinner som ble anklaget for hekseri.

• "Dagboka" av Laura Trenter
  • "Pappa politi" av Laura Trenter