Fotball-VM 2002

reisen østover

Gyldendal 2002 Innbundet

Boka forteller historien om fotball-VM 2002, et mesterskap der gamle favoritter blei slått ut og nye stjerner dukket opp, men som til slutt endte med et historisk oppgjør mellom VM-historiens giganter, Brasil og Tyskland. Underveis handler det om kjærlighet, penger, makt, temperament, kulturkollisjoner og politikk. Boka inneholder også statistikk og resultater fra VM 2002 og lagenes tidligere meritter i VM.

Årets mest intelligente og underholdende fotballbok .; Cathrine Sandnes rapporterer fra Fotball-VM 2002. Årets mest intelligente og underholdende fotballbok! Cathrine Sandnes følger Fotball-VM 2002 på nært hold og rapporterer, analyserer og begeistrer i velkjent stil. Med sine skarpe obervasjoner og blikk for det store i det lille vil dette bli en bok for alle som er interessert i fotball spesielt og sport generelt. Det handler om kjærlighet, penger, makt, temperament, kulturkollisjoner og politikk, for å nevne noe. Men aller mest handler det selvfølgelig om fotballkampene, de store stjernene og jakten på VM-trofeet. Alle sportsinteresserte kan belage seg på en god leseropplevelse. Cathrine Sandnes (f. 1972) er freelance-journalist, bokanmelder og fast sportsspaltist i Dagsavisen. Hun var medredaktør i Matriark. Nesten sanne historier om å være kvinne (1999).

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205304741

EAN 9788205304741

I disse VM-tider må vi vel få til en fotball-liste. Bøker om fotball, eller skrevet av fotballspillere, eller med mye fotball i. Kom med tips!

• "Tribunefeber" av Nick Hornby
  • "Gutter er gutter" av Nick Hornby