Forvandlinger

fabler

Tiden 2014 E-bok

En dag oppdager kongen at han har fått horn og hale. Han sitter på t-banen på vei opp til Frognerseteren, akkurat slik hans far gjorde under oljekrisen i 1973. Men verden har forandret seg. Kameraene er blitt flere. Blikkene mangedoblet. Det var bare et tidsspørsmål før det fikk konsekvenser.
Unge Iselin Fuglesang blir valgt inn som ny nestleder i partiet. Men det politiske livet er mer krevende enn hun aner. Før helgens landsmøte er over, vil hun ha vært vitne til et kuppforsøk, bortføring av partilederen, og en politisk fornyelse inspirert av eldgamle egyptiske ritualer. Hvem sa at norsk politikk er kjedelig?
I Forvandlinger møter vi en verden som ligner vår, men likevel ikke, og det er nettopp gjennom det skrudde og ugjenkjennelige at Aage Storm Borchgrevink får frem vesentlige trekk ved vår egen tid. Om nettroll i påskefjellet, om en spåkone på.pilegrimsferd.og om det allestedsnærværende blikket som styrer alt sammen. Resultatet er en skarp, morsom og urovekkende samling fabler for samtiden.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2014

Dette er for meg et spennende og nytt bekjentskap med en forfatter som beskriver de merkeligste historier.

Du ønsker ikke barn fordi du egentlig er et barn selv, uten ansvar eller bekymringer for andre enn deg selv.

Er religion egentlig bare et utslag av manglende nettdekning og fravær av aviser?

Fiksjon kan slik sett være en modell for å forstå verden fra andres perspektiv, ideelt sett en øvelse i praktisk empati. Denne ideelle funksjon gjør fiksjon forlokkende : Den kan ta deg til den andre siden, omtrent som et Schengen - visum eller et nytt pass.

Kulturfondbøker - Norsk skjønnlitteratur 2014

• "Innsirkling" av Carl Frode Tiller