Fortsatt savnet

av (forfatter) og Arve Torkelsen (oversetter).

Bazar 2011 Innbundet

Eiendomsmegler Annie O'Sullivan blir bortført og opplever et mareritt med daglige fysiske og psykiske overgrep i en hytte langt inne i fjellet. Gjennom samtalene med psykiateren får vi gradvis vite hva som skjedde før Annie greide å rømme. Samtidig forsøker politiet å avdekke kidnapperens identitet. De har også på følelsen at faren ikke er over.

Forlag Bazar

Genre Thrillere

Gah.. Jeg prøver meg på krim, gang på gang, fordi jeg husker at jeg digget det som tenåring. Lovbruddet har allerede skjedd da boka starter. Vi følger hovedpersonen igjennom hennes samtaler med psykologen. Langtekkelige beskrivelser av hendelsen. Typiske forklaringer på hvorfor folk handler som de gjør. Jeg skjønte tidlig hvordan ting hang sammen og ble dritirritert av det syltynne plottet. Blir noen måneder til jeg gidder å prøve meg på krimsjangeren igjen.

Denne brukte jeg utrolig lang tid på å lese ferdig.. Synes den var veldig langdryg.
Det ble for lite spenning for min del. Grunnen til at jeg er litt skuffet over denne boka kan være for alle de gode anmeldelsene før jeg begynte og lese den, så forventningene ble litt høye.
Men synes den tok seg litt opp på slutten av boka.

Noe langtekkelig, men slett ikke dum som lydbok. Liker at den fokuserer på hvor vanskelig det er å komme tilbake i samfunnet igjen etter at det hele liksom skal være over. Også har den jo en god twist mot slutten...

Helt grusom. Hadde ordentlig vondt i magen da jeg leste denne. Veldig bra, men ikke en bok for hvem som helst.

Spennende før komplottet ble avslørt. Lite troverdig slutt. Skuffende.

• "Du slipper aldri unna" av Chevy Stevens
  • "Slappfisk" av Mark Billingham