Fortsatt gift med Gro

Gyldendal 2003 Innbundet

I denne boken fortelles det om Gro Harlem Brundtlands ledelsesfilosofi, om måten hun innretter arbeidsdagen på, hva hun legger vekt på i samarbeid med mennesker og hvordan hun lykkes med å nå sine mål. Forfatteren forteller om små og større episoder, fra alle reisene rundt i verden og møter med presidenter til vinkjeller og kampen mot kiloene. Har personregister.

Humoristisk og underholdende om hvordan det er å fortsatt være gift med Gro! For noen år siden forlot Gro Harlem Brundtland norsk politikk til fordel for jobben som leder for Verdens helseorganisasjon (WHO). I denne boken gir Arne Olav Brundtland et underholdende og skarpt bilde av livet deres i Genève og av de mange interessante opplevelsene de har hatt siden Gro tok fatt på arbeidet i WHO. Han forteller om valgkampen, overtakelsen, de viktige første hundre dagene og om resultatene slik de avspeiler seg i dag. Boken gir en klok innføring i de mest sentrale utfordringer som WHO og verden står overfor i de neste årene, og den rommer en rekke spenstige og avslørende portretter av statsledere og andre som ekteparet Brundtland har truffet underveis. Arne Olav Brundtland er en raus og uredd forfatter. Han skriver med humor og vidd både om offisielle møter og mennesker og om hvordan det er å fortsatt være gift med Gro.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205307261