Fortellingen om Robert Pattinson

Twilight-vampyren som sjarmerte en hel verden

Kagge 2010 Innbundet

Denne boken tar blant annet for seg Robert Pattinsons liv før han ble berømt, Twilight-filmene og andre prosjekter, hvordan livet hans forandret seg etter gjennombruddet, kjæresten Kristen Stewart og musikkinteressen hans. Med litteraturliste.

Robert Pattinson ble verdenskjent da han fikk rollen som vampyren Edward i Twilight-filmene. Selv sier han at han aldri drømte om å bli skuespiller da han vokste opp. Han startet likevel tidlig med amatørteater, og ble raskt oppdaget av talentspeiderne. En av de første rollene hans var som trollgutten Cedric i Harry Potter og ildbegeret. Etter at han ble kjent som Edward i Twilight har kjendisstatusen tatt helt av, men Robert er likevel en sjenert gutt. I denne boka blir du bedre kjent med den sjarmerende superstjernen, og kan lese om hans interesse for musikk og hans forhold til skuespilleren Kristen Stuart, Bella i Twilight.

Forlag Kagge

Serie Fortellingen om

Omtalt sted England

Omtalt person Robert Pattinson

• "Fortellingen om Marit Bjørgen - trønderjenta som ble hele verdens VM-dronning" av Anette Bøe
  • "Fortellingen om Rosenborg - "troillongan" som vant hele kongeriket og rundspilte halve Europa" av Jørgen Stuevold
  • "Fortellingen om Petter Northug jr. - nordtrønderen som ble verdens beste skiløper" av Carina Olset
  • "Fortellingen om Brann - klubben hele Norge brenner for" av Eduardo Andersen
  • "Fortellingen om Manchester United - arbeiderklubben som ble verdens beste fotballag" av Ronny Johnsen
  • "Fortellingen om Michael Jackson - barnestjernen som ikke ville bli voksen" av Silje Larsen Borgan
  • "Fortellingen om Cristiano Ronaldo - fattiggutten som ble verdens beste fotballspiller" av Tom Stalsberg
  • "Fortellingen om Alexander Rybak - askeladden som dro ut i verden og vant alles hjerter" av Per Asbjørn Risnes
  • "Fortellingen om Rihanna - skolejenta som ble popprinsesse" av Celine Irgens Aagaard
  • "Fortellingen om Liverpool - utbryterklubben som ble Englands mestvinnende fotballag" av John Arne Riise
  • "Fortellingen om Barack Obama - mannen som ble USAs første svarte president og som vant Nobels fredspris" av Bjørn Hansen
  • "Fortellingen om Miley Cyrus - jenta som ble Hannah Montana" av Celine Irgens Aagaard