Fortellingen om Cristiano Ronaldo

fattiggutten som ble verdens beste fotballspiller

av (forfatter) og Ruben Espinoza Stalsberg (forfatter).

Kagge 2010 Innbundet

Denne boka forteller om den portugisiske fotballspilleren Cristiano Ronaldo, fra han begynte å spille fotball som 4-åring hjemme på Madeira til han som voksen spiller for Real Madrid og på det portugisiske landslaget.

Cristiano Ronaldo skjønte tidlig at det var fotballspiller han skulle bli når han ble stor. Han startet med fotball hjemme på Madeira da han var fire år gammel. Ronaldo trente og trente, og hadde nesten alltid med seg en ball som han lekte med på vei til skolen, på fritida eller når han skulle slappe av. Da han var ti år begynte han å spille for Madeira-laget CD Nacional. Som trettenåring flyttet han til Portugal for å spille for Sporting Lisboa, og da han var 17 ble han kjøpt av engelske Manchester United. I dag spiller Ronaldo for spanske Real Madrid, og han er selvskreven på det portugisiske landslaget.

Forlag Kagge

Serie Fortellingen om

Omtalt sted Portugal

Omtalt person Cristiano Ronaldo

• "Fortellingen om Gro Harlem Brundtland - jenta som ble Norges statsminister og hele verdens doktor" av Anniken Huitfeldt
  • "Fortellingen om Marit Bjørgen - trønderjenta som ble hele verdens VM-dronning" av Anette Bøe
  • "Fortellingen om Roald Amundsen - verdens største polfarer og førstemann på Sydpolen" av Alexander Wisting
  • "Fortellingen om Rosenborg - "troillongan" som vant hele kongeriket og rundspilte halve Europa" av Jørgen Stuevold
  • "Fortellingen om Petter Northug jr. - nordtrønderen som ble verdens beste skiløper" av Carina Olset
  • "Fortellingen om Arsenal - våpenfabrikken som ble Londons største fotballklubb" av Dag Bernhard Solheim
  • "Fortellingen om Robert Pattinson - Twilight-vampyren som sjarmerte en hel verden" av Hillevi Forsman
  • "Fortellingen om Vålerenga - østkantbohemene som ble Oslos stolthet" av Arild Rønsen
  • "Fortellingen om Brann - klubben hele Norge brenner for" av Eduardo Andersen
  • "Fortellingen om Manchester United - arbeiderklubben som ble verdens beste fotballag" av Ronny Johnsen
  • "Fortellingen om Michael Jackson - barnestjernen som ikke ville bli voksen" av Silje Larsen Borgan
  • "Fortellingen om Alexander Rybak - askeladden som dro ut i verden og vant alles hjerter" av Per Asbjørn Risnes