Forrest Gump

Hjemmets bokforl. 1994 Innbundet

Forrest Gump blir klassifisert som idiot etter at en intelligenstest viser at han har bare 70 i IQ. Men han klarer seg bra. Han blir bl.a. fotballspiller i superklasse, deltar i Vietnamkrigen, blir plukket ut til å være NASA-astronaut, blir en habil sjakkspiller, fribryter, musiker og forretningsmagnat. Samtidig strider han med de samme problemene som alle andre, f.eks. i kjærlighetslivet. I romanen er det Forrest som forteller sin livshistorie. Språket i boken er lagt opp til talemålet, og ikke til korrekt norsk. Boken er filmatisert i 1994.

Forlag Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1994

En dag bynte det og reine og det slutta ikke på to månter

• "Danser med ulver" av Michael Blake
  • "Hannibal - ondskapen våkner" av Thomas Harris