For det er det jævlige med kjærligheten

Emilia 1995 Innbundet

Selvbiografisk kjærlighetsroman, bestående av 498 småstykker. Den skildrer forholdet mellom to kvinner, og gjenfortelles etter bruddet, i knappe, utleverende og følelsesmessige bruddstykker, uten kronologisk rekkefølge. "Jeg" er den kjærlighetsrammede lesbiske fortelleren som søker å gjenskape og forlenge kjærligheten ved å skrive om den. Hun formidler lidenskapen i et kjærlighetsforhold hvor hver detalj komprimeres eller blåses opp, fordi det dreier seg om forbudt kjærlighet.

Forlag Emilia

Utgivelsesår 1995

ISBN13 9788274190252

EAN 9788274190252

Når man har kjærlighetssorg føler man at det er ingen andre i hele verden som har hatt det som en har det akkurat da.
Denne boka får en ut av den villfarelsen.
Alle tankene, alle drømmene, alle "hvis bare", all bitterheten, alt hatet og all lengsel; Nicole Müller har tenkt dem, drømt dem, fantasert dem og følt det.

Jeg tror denne boka passer best når man står med begge beina i kjærlighetssorgens bitterhet, og man trenger noen som sier " Ja, jeg vet akkurat hvordan du har det nå".
Dette er ikke en "komme-seg-ut-av-kjærlighetssorg-bok", det er en "det-er-lov-å-være-der-du-er-bok".

• "Stormfulle høyder" av Emily Brontë
  • "Den lille prinsen" av Antoine de Saint-Exupéry