Født sånn eller blitt sånn?

utro kvinner, sjalu menn og hvorfor oppdragelse ikke virker

av (forfatter), Ole-Martin Ihle (forfatter) og Ole-Martin Ihle (oppleser).

Gyldendal 2021 Lydfil

Boka bak TV-suksessen Hjernevask
Hvorfor liker menn one-night-stands bedre enn kvinner? Erhomofile mer feminine enn andre menn? Har egentlig oppdragelse noen effekt?Kort sagt: Er vi født sånn eller blitt sånn? Harald Eia og Ole-Martin Ihlestiller overraskende spørsmål og kommer med nye svar i denne boka, basert påTV-suksessen Hjernevask.Harald Eia ble i 2010 tildelt Fritt Ords Honnør "for gjennomprogrammet Hjernevask å ha utløst en av de heftigste debattene om forskning inyere tid."
HaraldEia (født 1966) er utdannet sosiolog. Ole-Martin Ihle (født 1977) har enMastergrad i Africana Studies fra New York University
"Boken Født sånn eller blitt sånn?av Harald Eia og Ole-Martin Ihle er enda mer spennende enn tv-programmeneHjernevask, som boken er basert på." Elin Ørjasæter

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil

ISBN13 9788205558908

EAN 9788205558908

Interessant bok! Honnør til Eia og Ihle for mot til å stille spørsmål ved etablerte, politisk korrekte, "sannheter". Ikke alle kapitlene interesserte meg like mye, men inneholdt likevel interessante opplysninger. Litt spesialisert/vanskelige ordvalg innimellom.

Utrolig interessant bok! Anbefales for alle egentlig!

• "Fordi jeg fortjener det? - en bok om mobbing, håp og ansvar" av Kristin Oudmayer
  • "Kunsten å lese tanker - hvordan du forstår og påvirker andre uten at de merker det" av Henrik Fexeus
  • "Hvorfor vi sover - om å utnytte søvnens og drømmenes kraft" av Matthew Walker
  • "Placebodefekten - hvorfor alternativ behandling virker som det virker" av Gunnar R. Tjomlid
  • "Generasjon sex" av Hannah Helseth
  • "Feit - mitt liv som tjukkas" av Kristian Fjellanger
  • "Skammens historie - den norske stats mørke sider 1814-2014" av Sigmund Aas
  • "Den du ringer kan ikke nås for øyeblikket" av Lena Niemi
  • "Sosiale medier - hvordan ta over verden uten å gå ut av huset" av Ida Jackson
  • "En norsk tragedie - Anders Behring Breivik og veiene til Utøya" av Aage Storm Borchgrevink
  • "Atlas over fjerne øyer - femogfemti øyer jeg aldri har vært på og aldri kommer til" av Judith Schalansky
  • "Storeulvsyndromet - jakten på lykken i overflodssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen