Flukten til frihet

en rystende historie om en kvinne på flukt, en mirakuløs redning - og et nytt liv

av (forfatter), Craig Borlase (forfatter) og Asbjørn Dahl (oversetter).

Hermon 2019 Heftet

En historie om en muslim på flukt, og et stille kall fra Jesus. Annahita Parsan ble født i en muslimsk familie i Iran og vokste opp med et nøkternt mål om å finne seg en god ektemann, få barn og bidra til å gjøre verden litt bedre. Som atten år gammel kone og mor ble hun brått og uventet enke. I årene etterpå var hun fanget i et vondt ekteskap fylt av misbruk. Flukten til frihet er den utrolige, sanne historien om Annahitas reise fra misbruk og undertrykkelse til håp og et livsforvandlende møte med Jesus. Hun flyktet over fjellene fra Iran til Tyrkia, hvor hun i månedsvis satt i fengsel før hun på mirakuløst vis ble løslatt og flyktet videre til Europa. Som leder i en menighet i Sverige har hun fått være med på å døpe hundretalls tidligere muslimer og være vitne til at Guds kraftfulle gjerninger blant dem som har flyktet fra islam.

«Annahita Parsan forteller en utrolig, inspirerende og gripende historie om sin reise til en trofast Frelser. Du kommer ikke til å kunne fatte alt hun har måttet holde ut, og du vil ikke klare å legge fra deg boken når du først har begynt å lese. Denne historien gir oss et nytt perspektiv på den flyktningkrisen vi står overfor i dag.» - E. Andrew Mayo, leder for Medical Benevolence Foundation

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2019

Omtalt sted Sverige Iran

Omtalt person Annahita Parsan

• "Ansikt til ansikt med Jesus - en tidligere muslims ekstraordinære reise til himmelen og møte med kjærlighetens Gud" av Samaa Habib
  • "Søkte Allah, fant Jesus" av Nabeel Qureshi
  • "Bare lyset kan beseire mørket" av Sebastian Stakset