Flukten fra Frank

Gyldendal 2005 Heftet

Sanne er forfatter. Hun har et forhold til Frank, antikvitetshandler og gambler, som har lovet å forlate sin kone når han vinner den store gevinsten på Bjerke. Så vinner han, og på grunn av svært offensive kreditorer skjuler han gevinsten på Sannes bankkonto. Samme kveld treffer Sanne en kvinne på byen, en kvinne som vet alt om henne, som oppmuntrer henne og overtaler henne til å stikke av. Sammen legger de ut på en reise gjennom Europa.

Flukten fra Frank er en bok om å håndtere en traumatisk fortid, om å konfrontere verden . selv om man er skadet, såret, preget. Sanne er en forfatter som skriver smale bøker. Hun har et forhold til Frank . en antikvitetshandler og gambler, som har lovet å forlate sin kone til fordel for Sanne når han vinner den store gevinsten på Bjerke. Så vinner han. Og på grunn av svært offensive kreditorer skjuler han gevinsten på Sannes bankkonto. Samme kveld treffer Sanne en kvinne på byen, som oppmuntrer henne og overtaler henne til å stikke av. Sammen legger de ut på en reise gjennom Europa.«Annerledes og leken Wassmo.»HAaG, HENNE «. i Flukten fra Frank er det forfriskende å lese en Herbjørg Wassmo som prøver noe nytt.»Ann-Kristin Loodtz, TV 2

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205332669

EAN 9788205332669

Serie Gyldendal pocket

Omtalt sted Europa

Boka fer meg til å tenkje på korleis det er å tilgje nokon for ufine hendelsar som utroskap, dersom enkelte eigenskapar har festet seg for godt i menneskje det dreiar seg om.
Ditte er ein fin lesing, med ein svært spennande medvihet.

Uthevet tekst

• "Veien å gå - dokumentarroman" av Herbjørg Wassmo