Flodbølgen

av (forfatter) og Frøydis Arnesen (gjendikter).

Bladkompaniet 2000 Heftet

Cameron Quinn var en av verdens beste racerbåtkjørere. Han hadde penger og vakre kvinner i overflod. Da Raymond Quinn lå på dødsleiet, la Cameron alt til side og dro hjem for å være hos ham og brødrene. Raymond hadde overtatt ansvaret og omsorgen den gangen Camerons egen far hadde sviktet, og han hadde reddet ham da han var på full fart nedover skråplanet. På sitt dødsleie avkrevde Raymond sine tre sønner et løfte. De skulle ta seg av ti år gamle Seth. Redde ham fra et liv i elendighet og kriminalitet, slik Raymond hadde reddet dem. For Cameron betydde dette løftet at han måtte gi slipp på alt. Det var et vanskelig valg. Enda vanskeligere var forholdet til Anna Spinelli, kvinnen som kunne ta fra ham Seth. Boka er den første i en trilogi, de to neste er Mørkt tidevann og Hjertets havn.

Cameron Quinn levde av å utfordre døden. Han var en av verdens beste racerbåtkjørere, og risikerte livet daglig. Han hadde hva hjertet begjærte: penger og vakre kvinner i overflod. Men da Raymond Quinn lå på dødsleiet, la Cameron alt til side og dro hjem for å være hos ham og brødrene. Raymond Quinn hadde overtatt ansvaret og omsorgen den gangen Camerons egen far hadde sviktet så fullstendig, og hadde reddet ham da han var på full fart nedover skråplanet. På sitt dødsleie avkrevde Raymond sine tre sønner et løfte. De skulle ta seg av ti år gamle Seth DeLauter. Redde ham fra et liv i elendighet og kriminalitet. Som Raymond hadde reddet dem da de var tre sinte, bitre gutter på Seths alder. For Cameron betydde dette løftet at han måtte gi slipp på alt. Det nytter ikke å fortsette det gamle livet og samtidig oppdra en gutt. Det var et vanskelig valg. Enda vanskeligere var forholdet til Anna Spinelli, den vakre kvinnen med det sorte håret og den gulne huden, kvinnen som kunne ta fra ham Seth.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 2000