Flights

av (forfatter) og Jennifer Croft (translator).

Riverhead books 2018 Hardcover

Kjøp bøker hos haugenbok.no Se på denne utgaven hos amazon.co.uk

Forlag Riverhead books

Format Hardcover

Språk Engelsk

Life always managed to elude me. I'd only ever find its tracks, the skin it sloughed off. By the time I had determined its location, it had already gone somewhere else. And all I'd find were signs that it had been there, like those scrawlings on the trunks of trees in parks that merely mark a person's passing presence.

Bookerprisen (engelsk navn: «Booker Prize for Fiction» og «Man Booker Prize») blir årlig utdelt til den beste romanen skrevet på engelsk og utgitt i Storbritannia (tidligere begrenset til innbyggere i Samveldet, Irland og Zimbabwe). Prisen ble innstiftet av bokhandlerkjeden Booker plc i 1968. For å bevare prisens eksklusivitet velger man ut jurymedlemmer blant kritikere, forfattere og akademikere. Siden 2002 har prisen også blitt omtalt som «Man Booker Prize» for å reflektere at prisen blir sponset av et investeringsselskap, Man Group plc.