Fleshmarket close

av (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Aschehoug 2007 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Når en ulovlig immigrant blir funnet død i Edinburgh, må Rebus finne ut om dette bunner i rasisme, eller i noe heilt annet. Rebus' gamle politistasjon er lagt ned, og sjefene hans ser heller at han pensjonerer seg enn at han fortsetter å jobbe. Dette er den 15. romanen om John Rebus.

En ulovlig innvandrer blir funnet drept i Edinburgh. Førstebetjent Rebus blir trukket inn i saken, men har andre problemer. Hans gamle politistasjon er lagt ned, og sjefene hans ser helst at han pensjonerer seg. Men Rebus er ikke den som gir seg. Under etterforskningen må han igjen takle Edinburghs grumsete underverden og oppsøke et lyssky asylmottak.
Også Rebus. kollega Siobhan har problemer. En tenåring er forsvunnet, og Siobhan forsøker å hjelpe familien. Dermed kommer hun farlig nær en mann dømt for voldtekt. Og så er det saken med de to skjelettene, en kvinne og et barn, som er funnet begravd under et kjellergulv i smuget Fleshmarket Close. Kan denne saken ha sammenheng med den døde innvandreren?
Fleshmarket Close er en roman om et samfunn der respekten for menneskeverd har forsvunnet og blitt erstattet av grådighet, utbytting og vold.

Ian Rankin er Storbritannias mestselgende krimforfatter. Fleshmarket Close er hans femtende roman om førstebetjent John Rebus og den åttende på norsk.

Utgivelsesår 2007

• "Botsgang" av Ian Rankin
  • "Isfront" av Colin Forbes
  • "Hide and seek" av Ian Rankin
  • "Spesialenheten" av Ian Rankin
  • "Dans, dans, Roselill - fortellinger og skildringer fra 40 år" av Aksel Sandemose
  • "De dødes navn" av Ian Rankin