Flaskeposten

av (forfatter) og Torgunn Nilsen (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 1999 Innbundet

Garret kaster en flaskepost i bølgene, med ord om sin elskede som han har mistet. Tre uker senere finner Theresa Osborne flasken. For Theresa, som fotsatt har ømme sår etter skilsmissen tre år tidligere, er brevet en påminnelse om at kjærlighet og hengivelse finnes. Theresa blir nysgjerrig og begynner å lete etter Garret.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788259020260

EAN 9788259020260

Nicholas Spark sin andre roman kom ut i 1998. Etter den internasjonale suksessen med Dagboken var spørsmålet om han ville klare å følge opp suksessen. Ikke bare klarte han det med Flaskeposten, men han viste at som forfatter var han kommet for å bli. Historien er kanskje ikke så utrolig spennende, men kjærligheten strømmer frem fra sidene. Sparks har gjort en fin jobb med å få frem de motstridene følelsene hos Garrett og usikkerheten/sjalusien hos Theresa. Følelser er noe Sparks gjør bra. Flaskeposten er lett og forførende og passer godt til late sommerdager. For full anmeldelse, se edgeofaword: Flaskeposten.

På en måte kjentes det som om hun egentlig ikke var her, som om alt dette ikke var noe annet enn en drøm.

Jeg er litt svak for bøker på freetex ( spesielt hvis det er salg på bøker), boksalg og loppebøker. Her er hva jeg har kjøpt til en billig peng i går og litt i dag:)

• "Kjærlighetens kraft" av Nicholas Sparks
  • "Livets veier" av Nicholas Sparks