Flammer og is

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Juritzen jr 2013 Innbundet

Rødpus er tatt opp som krigerkatt i Tordenklanen og har fått navnet Ildhjerte, men utfordringene hans har bare så vidt begynt. Vinterkulden setter inn, og truslene fra den rivaliserende Elveklanen vokser. Vindklanen er svak og trues fra alle kanter.

Ildhjerte må ikke bare forberede seg til det store slaget, men må også forholde seg til svik innenfor sin egen klan. Spenningen bygger seg opp til et eksplosivt klimaks.

KATTEKRIGERNE er en ny serie som har tatt "Harry Potter" fansen med storm. Serien er utgitt i 30 land og solgt i utrolig 10 millioner eksemplarer.

Forlag Juritzen jr

Utgivelsesår 2013

Serie Kattekrigerne (2)

Genre Fantasy

... og der ble jeg hektet på kattekrigerne. Ulempen med å lese om bøkene før du leser dem er at du får en rekke forestillinger om bøkene som gjør deg forvirret over det du leser. For min del gikk nesten hele første bok med på tenke på at dette er ikke fantasy ... Men nå som jeg er inne i sjangeren ser jeg hvorfor den treffer. Kattene er selvfølgelig representasjoner på mennesker og Ildhjerte må forholde seg til kamerater, søsken, ledere, nestledere, manøvrere i sosialt vanskelige situasjoner og forholde seg til etiske dilemmaer som må prioriteres mellom. Den ytre rammen er enkel - dette er ordinære katter (ingen superkrefter, de spiser mus og skades av grevlinger) i en ordinær verden (mennekser, biler, motorvei og årstider). Det er lagt til en enkel, sosial struktur som ikke eksisterer i virkeligheten, som eksempelvis medisinkattene. Det spennende er det som skjer inne i Ildpus.

kattekrigerne bøker

alle bøkene er veldig spennende.

• "Mørkets time" av Erin Hunter
  • "Daggry" av Erin Hunter