Fjorden

Aschehoug 2011 Innbundet

Ein far og hans åtte år gamle son er på tur langs Hardangerfjorden. Heimreisa gjer dei om bord i ein liten trebåt med påhengsmotor. Etter denne reisa er noko forandra mellom dei.

"Fjorden" er ein roman om dei store spørsmåla - om det altfor korte livet, om døden, om alle tings forgjengelegdom. Den handlar om å forma eit liv i skyggen av ein far - den levande faren så vel som den døde. Like mye er dette ein roman om dei små fortellingane - om ein far og ein son, om forholdet mellom dei, om livet i ein arbeidarfamilie. Mest av alt er det ein roman om ei reise. Det er ei vakker reise langs Hardangerfjorden med raude og blå bussar under stupbratte fjell. Og ei dramatisk heimferd om bord i ein liten brun trebåt ein gråvåt, bølgjesterk sommardag.

ISBN13 9788203350351

EAN 9788203350351

Omtalt sted Vestlandet

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Minner meg om Jon Fosse innimellom, men med meir flyt og skildringar, mindre kryptisk og meir lesarvenleg. Seljestad nyttar gjentakingar ofte, men språket flyt veldig lett og er lett forståeleg, i tillegg til at detaljrikdomen og dei levande skildringane gjev fylde og rikdom.
Det kan hende boka er litt langdryg, men kanskje måtte det berre til for å fortelje historia om han sjølv og besteforeldra, foreldra, og særleg faren. Hoveddelen av boka er buss- og båtturen han og faren tok for å hente ny trebåt og motor. Då var han 7-8 år, og vi les om det som skjedde frå guten sitt perspektiv, skrive på ein veldig truverdig måte, som om den middelaldrande ser tilbake, men klarer likevel å fortelje gjennom barnesinnet si oppleving.
Resten av boka er refleksjonar rundt kvifor ting blei som dei blei før og etter, og endar med tankar kring det å klare sitt eige liv, klare å leve her og no, og mørket og døden og forfallet som er i oss og tærar på oss.
Dette er ei djuptpløyande bok om det å vere til og det vanskelege forholdet til dei aller nærmaste. Eg beundrar Seljestad for å vise fram sitt innerste på denne måten.

Bøker jeg har lest i 2015.

Liste for romaner og fiction - boksamling

• "Bastard" av Lars Ove Seljestad
  • "Eitranes - roman" av Lars Ove Seljestad