Finstrikket

24 unike modeller for vår, sommer, høst og vinter

av (forfatter), Lizette Kabré (illustratør) og Synnøve Smedal (oversetter).

Gyldendal 2013 Innbundet

Endelig foreligger en Isager-bok på norsk!

Svenske Helga Isager har gjennom sitt merke Amimono vært med på å fornye strikking både som håndarbeid og motefenomen. Finstrikket er boken for den motebevisste strikkeren som søker nye utfordringer. Finstrikkede plagg tar noe lengre tid å lage, men til gjengjeld får man en pen passform og klassiske plagg som ikke går av moten så snart. Boken inneholder over tjue strikkemønstre med noe høyere vanskelighetsgrad.
Isagers plagg er strikket i tynne garn og har mange fine detaljer. Hovedvekten ligger på overdeler, men det dukker også opp tilbehør og noen barneplagg. Plaggene er inndelt etter årstidene, og fotografiene er tatt i fantastiske naturmiljøer.
Helga Isager er en av Skandinavias fremste strikkedesignere. Som datter til den verdensberømte strikkedesigneren Marianne Isager har Helga Isager så å si strikking i blodet.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205454347

EAN 9788205454347

Nydelige strikkemodeller for den tålmodige og litt mer avanserte strikker. Finstrikk i særklasse med tynntynt garn og lekre tidløse design.

"rått og råde"

• "Klompelompe - strikk til baby, barn og voksen" av Hanne Andreassen Hjelmås