Finn meg

av (forfatter) og Merete Alfsen (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

Etterlengtet, vakker oppfølger til kultboken "Og ditt navn er mitt" ("Call me by your name").

Da Samuel tar toget fra Firenze til Roma for å besøke sønnen Elio, kommer han i prat med en ung, distré kvinne. Møtet skal forandre livet hans for alltid.
I Roma treffer Elio en eldre mann på en klassisk konsert. Han blir dypt betatt, kanskje fordi mannen vekker minner om en tidligere kjærlighet.
Oliver er godt etablert i USA, med forskerstilling og en god familie. Likevel lengter han innerst inne etter en flamme fra fortiden.
I denne romanen utforsker Andre Aciman kjærlighet, begjær og den dype kontakten som kan finnes mellom mennesker, ved første møte eller etter et langt liv. På mesterlig vis skildrer han hvordan lidenskapen - til musikken, litteraturen og livet selv - styrer oss når vi lar den slippe til. Og under det hele ligger spørsmålet om ekte kjærlighet noensinne dør.
Finn meg er den frittstående oppfølgeren til Og ditt navn er mitt (Call me by your name), boken som fikk umiddelbar kultstatus da den ble filmatisert i 2017.

ISBN13 9788205535008

EAN 9788205535008