Fine just the way it is

Wyoming stories

2009 Heftet

Novellene i denne samlingen strekker seg over århundrene og fanger opp historiene til dem som har prøvd å skape et liv i Wyoming, fra de innfødte indianerstammene, til cowboyene og settlerne, fram til dagens rancheiere og småbønder i oljeboomens tidsalder, med et par avstikkere ned i selveste Helvetet. Dette er forfatterens tredje samling av Wyoming-historier.

Utgivelsesår 2009

Omtalt sted Wyoming

Det var en fin sommermorgen, en dag som lå an til å slå alle rekorder. Djevelen satt ved det brannsikre skrivebordet sitt av metall og nøt en havannasigar og en trippel espresso mens han leste New York Times, Guardian og Survivor fra Botswana (asbestutgaver). Han ba Duane Fork, som var hans demoniske privatsekretær, om å åpne vinduene så han kunne få gleden av den ferske svovelrøyken fra dammene og det betagende synet av tusenvis av raffinerier, skipsopphoggerier, oljebrønner og metangassfelt som strakte seg mot horisonten. På veggen hang ei stålplate med et reversert bilde av vulkanen Krakatoas utbrudd. Da han var ferdig med sigaren, kaffen og avisene, sjekket han e posten. Som vanlig var det ingen som hadde sendt noe til Djevelen@hell.org, bortsett fra spamavsendere […]