Film i prosjektarbeid

en håndbok i praktisk, prosjektrettet filmarbeid

Læremiddelforlaget 2004 Heftet

Boka er en håndbok i praktisk filmarbeid i forbindelse med prosjektarbeid i skolen. Den tar for seg de ulike fasene i et prosjektarbeid, viser hvordan prosjektarbeid med dokumentar- og fiksjonsfilm kan forløpe, og gir råd om filiming og redigering.

Film i prosjektarbeid er et supplement til boka Bli kjent med film (Læremiddelforlaget 2004). Mens Bli kjent med film gir en grunnleggende teoretisk innføring i opplevelse og forståelse av film som medium, er Film i prosjektarbeid ment som en håndbok i praktisk filmarbeid i forbindelse med prosjektarbeid i skolen.

For å få et helhetlig perspektiv på film og filmarbeid, bør begge bøker benyttes. Film i prosjektarbeid kan imidlertid også fungere som en selvstendig lærebok for elever, lærere og andre interesserte som søker kunnskap om filmarbeid som metode innenfor tverrfaglige prosjekter.

Forlag Læremiddelforlaget

Utgivelsesår 2004