Fedmefaktor

nøkkelen til mat og vektbalanse

Aschehoug 2007 Innbundet

Boken presenterer fedmefaktoren, en beregningsmåte for matens energiinnhold. På en skala fra 0 til 100 angir fedmefaktoren antall gram fett som kan sette seg på kroppen fra 100 gram matvare. Boken inneholder tabeller på 1333 matvarer og deres fedmefaktor. Har litteraturliste og register.

Glem kaloritabellen, nå er det fedmefaktoren som gjelder! Her er en revolusjonerende håndbok for sunne matvaner og en lettere kropp.
Fedmefaktor er en av svært få diettbøker som griper fedmeproblemet ved roten ved utelukkende å fokusere på matens energiinnhold og fetende effekt. På en skala fra 0 til 100 angir fedmefaktoren antall gram fett som kan sette seg på kroppen fra 100 gram matvare.
Fedmefaktoren er det mest nyvinnende og konkrete bidraget til sunne matvaner, fedmefaktoren gjør det mulig å beregne hvor mye fett ulike matvarer avleirer på kroppen, unngå overvekt ved å unngå et for høyt energiinntak, lær om måltidssammensetninger for et balansert kosthold, boken inneholder tabeller på 1333 matvarer og deres fedmefaktor.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203234583