Fated

Macmillan Children's Books 2012 Heftet

Dette er den første boka om De utvalgte.

Strange things have been happening to Daire Santos. Animals follow her, crows mock her, glowing people appear from nowhere. Worried that Daire's having a breakdown, her mother sends her to stay with the grandmother she's never met, who lives on the dusty plains of Enchantment, New Mexico.There Daire crosses paths with Dace, a gorgeous guy with unearthly blue eyes. Her grandmother recognizes Daire's episodes for what they are - a call to her true destiny as a Soul Seeker, a person who can navigate between the living and the dead. Guided by her grandmother, Daire must be quick to learn how to harness her powers, because Dace's brother is an evil shape-shifter, out to steal them. Daire must embrace her fate as a Soul Seeker and discover whether Dace is the guy she's meant to be with ...or if he's allied with the enemy she's destined to destroy.

Forlag Macmillan Children's Books

ISBN13 9781447206804

EAN 9781447206804

Serie The soul seekers (1)

Genre Fantasy

Hm. Noen ganger merker jeg VIRKELIG at jeg begynner å bli en sur, gammel dame som har lest for mange bøker! "Arven" er for meg et sammensurium av gamle og velkjente ingredienser, tidligere brukt på en bedre måte av andre forfattere. Men her er kjærlighet, mystikk, dramatikk og en dæsj high school-intriger, og den kommer garantert til å slå an hos mange unge lesere.

Dette er ei liste over bøker som finst fleire av i same serie :) Gjer som meg og les den første. Du finn fort ut om dette er noko for deg. Har nett gått gjennom bokkilden.no for å finne ut om det er komt nokre nye i desse seriane. Men nokon er med for å gi info om desse bøkene som er verdt å lese :) Dette er ein peikepinn på kva eg les for tida. Må ordne ny ønskelåneliste til biblioteket her skjønner eg :) Må innrømme at nokon er bedre enn andre, men ramser dei opp likevel så kan du få ditt eige synstpunkt og nokon er på veg til å bli lest her heime :)

Dette er ungdomsbøker jeg har hørt mye bra om, og føler jeg burde få lest. Anbefaler andre å ta en kikk på dem hvis man ikke allerede har lest dem. Målet er å lese dem innen 2015!

• "Dolken" av Alyson Noël
  • "Fortryllet - en bok om Riley Bloom" av Alyson Noël