Farvel, ting

den japanske kunsten å bli lykkelig med færre ting

av (forfatter), Øyvor Nyborg (oversetter) og Christian Heyerdahl (oversetter).

Panta 2017 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

"En håndbok i kunsten å bli lykkelig med færre ting. "

Ta farvel med alt det overflødige. Du kan bli lykkelig av å eie mindre!

Nåtidens forestilling om lykke påstår at jo mer vi eier, jo lykkeligere blir vi.
Alle lever med et håp om å bli lykkelig. Derfor kjøper vi mer enn noen gang før, og vi etterstreber det perfekte liv.

Farvel, ting er det bestselgende fenomenet fra Japan og introduserer den nye japanske minimalismen - kunsten å bli lykkelig med færre ting. Det er en revolusjonerende håndbok for deg som ønsker å endre måten du lever på, om det så bare handler om å kvitte seg med en håndfull ting - eller mye mer.

Boka gir deg en annen og bedre forståelse av hva lykke er, og frigjør deg fra en materialistisk hverdag hvor ting definerer deg som person.

Forlag Panta

En nyttig bok. Litt ekstrem for meg, men med mange gode tips til å gi slipp på ting og få orden i rotet.

Alkohol gjør deg ikke lykkelig, men du slutter å være ulykkelig for en stund.

Ting du eier, vil til slutt eie deg.

Bøker legges til lista i den rekkefølge de fullføres.

• "Dødsryddig - en oppløftende bok om å rydde i et helt liv av ting" av Margareta Magnusson
  • "En liten bok om det store som skjer når du følger planen - varig endring, en oppgave hver uke, enkel, effektiv og morsom metode" av Birgitte Lange
  • "De beste tingene i livet er ikke ting - fra rotete til ryddig med færre ting" av Liv Loftesnes
  • "Helbred deg selv - styrk din egen motstandskraft" av Audun Myskja
  • "Food pharmacy - en fortelling om tarmfloraer, beskyttende bakterier, forskning og antiinflammatorisk mat" av Lina Nertby Aurell
  • "Mer ryddemagi - flere praktiske tips fra ryddedronningen" av Marie Kondo
  • "Livet uten plast - hverdagstips og oppskrifter til hus, hjem og hage" av Anneliese Bunk
  • "Stemmen eller støyen - om å være tro mot seg selv" av Märtha Louise
  • "Pengesnakk - slik sparer du deg lykkelig" av Lise Vermelid Kristoffersen
  • "Nærvær - i en verden av avbrytelser" av Kristin Flood
  • "Mindfulness for nybegynnere - ta livet og øyeblikket tilbake" av Jon Kabat-Zinn
  • "Litt lykkeligere - gode vaner - bedre helse - mer overskudd" av Sara Lossius