Fare i rødt

av (forfatter) og Heidi Grinde (oversetter).

Tiden 2008 Innbundet

Det er tre måneder siden Thomas Lynleys gravide kone ble drept, og han har dratt til Cornwall for å gå langs kysten i et forsøk på å tenke på noe annet. På den 43. dagen av turen, ser han en som klatrer på klippene falle og bli drept. Rett etterpå treffer han ei ung kvinne fra Bristol som ikke husker noe av livet sitt før fylte 13 år. Disse hendelsene fører til at han blir blandet inn i ei sak som gjør at Barbara Havers må komme fra London for å hjelpe til. Dette er den 15. romanen om Lynley og Havers.

Ny suksessroman om det umake etterforskningsparet Lynley og Havers, kjent fra serien "Inspektør Lynley" på NRK Etter det meningsløse drapet på hans kone Helen har overbetjent Thomas Lynley søkt ensomheten i Cornwall, der han har lagt ut på fottur langs den forblåste og ulendte kystlinjen. Men uansett hvor langt han går, uansett hvor utmattet han er hver kveld, forsvinner ikke de vonde minnene fra Helens død. Da han har gått i 43 dager, kommer Lynley over et lik ved bunnen av en klippe. En ung mann har tilsynelatende falt rett i døden. Den nærmeste landsbyen er et yndet mål for turister og surfere, men til tross for ferieidyllen blir det snart klart at en smart drapsmann har vært på ferde. Denne gangen er ikke Lynley etterforsker, men et vitne og en mulig mistenkt. Det lokale politiet er svært underbemannet, og politisjefen innser at han trenger Lynleys hjelp tross alt . særlig når det gjelder den mystiske, hemmelighetsfulle kvinnen som bor i en hytte ikke langt fra der liket ble funnet. Spørsmålet er om Lynley greier å la fortiden ligge lenge nok til å løse en så utspekulert og nøye planlagt forbrytelse.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2008

Serie Inspector Lynley (15)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted England