Fangeteneste

prosa

Samlaget 2001 Innbundet

Prosatekstane i denne boka er ein serie av bilete som stiller skarpt på kjensler av kjærleik, hat, tiltrekking, pasjon, avstand og forfall. Den kjølige overflata er eit stilsikkert uttrykk for den ubehagelege og svarte versjonen av forhold mellom menneske.

På gata står kastanjeseljarar ved kontrollert open eld. Og mannen som går inntil kroppen til kvinna si, stoppar opp og ber om å få i handa varme kastanjar hylla i brunt papir. Øvd reinsar han kastanjane og byr kvinna. Og ho tar i mot, ho går nærare og let kastanjen, hausta i rett tid, steikt ved rett varme, gli inn i munnen.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2001

Serie Samlaget prosa

Langt borte er der ei øy. Den er bortanfor alle land og hav. Der vil han busetje seg i all enkelheit, dyrke sin eigen mat, vere utan radio og fjernsyn og all slags støy. Ingen skal få kome dit utan at han vil det. Det skal vere hans fred, hans klatreplanter, hans tuntre og hans frukttre. Og overalt skal der vere urter. Der skal han skrive og lese, og ingen skal forstyrre han. Kan han ikkje få drøyme?

Har etterhvert blitt stadig mer glad i å lese bøker skrevet på nynorsk. Noen ganger fordi nynorsk kan føles nærmere min dialekt (trøndersk) enn bokmål, men aller oftest på grunn av at jeg rett og slett synes nynorsk er et nydelig og rikt skriftspråk. Setter også pris på mulighetene til dialektuttrykk nynorsken gir. Her er mine favoritter (i tilfeldig rekkefølge) så langt:

• "Ingen reell fare - roman" av Rønnaug Kleiva
  • "Ikkje for varmt, ikkje for kaldt - noveller" av Rønnaug Kleiva