Fangene i Adnafjell

av (forfatter) og Svein Tindberg (oppleser).

J.M. Stenersens forlag 2020 Lydfil

Kan drømmene forandre virkeligheten?

Selv om Charlie har gått på den nye skolen i snart ett år har han egentlig ingen venner. Han er liten av vekst, håpløs i fotball og får ikke til noe som helst. Men én ting er han bedre til enn andre - han er god til å drømme. Natt etter natt forsvinner han inn i drømmene og når han våkner skriver han dem ned. Men drømmene hans begynner å bli mørkere og skumlere. Charlie skjønner snart at han står overfor et farlig oppdrag. Et oppdrag der mange liv står på spill. Og hvor drømmer går over i virkelighet.
Svein Tindberg har tar oss med inn i en mystisk og fantasifull verden der eventyr, sagn, drømmer og virkelighet virvles sammen, og der slett ikke alt har sin naturlige forklaring.

Forlag J.M. Stenersens forlag

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

ISBN13 9788272017056

EAN 9788272017056

Serie Charlie Drømmevandrer (1)

Genre Fantasy

Veldig usikker her altså. At Svein Tindberg har et godt språk er det ingen tvil om, men selv om boka egentlig er fin så synes jeg det ble litt saktegående på en måte. Men jeg er jo ikke helt i målgruppen da...

Friskt pust i en sjanger der flere og flere bøker ligner hverandre.

Dette er en fortelling som vokste for meg mens jeg leste. I begynnelsen var den helt grei, men så ble den mer og mer medrivende og berørende utover i boka. Drømmelandskapet er dystert og merkelig forbundet med virkeligheten, men det hele gir mening til slutt. Spent på å lese hvordan han tar det videre i neste bok.

• "Den siste gjengen på jorda" av Max Brallier
  • "Ingen andre enn oss" av Mari Moen Holsve
  • "Bortført" av Oskar Källner
  • "Hvor er det blitt av Gulliksen?" av Eli Hovdenak
  • "Han & dem" av Katarina von Bredow
  • "En førstis forteller" av Emma Chastain
  • "Kitty og midnattsoppdraget" av Paula Harrison
  • "Gullunge-tabber" av Anneli Klepp
  • "Fra stjernene til livet - en fortelling fra samisk mytologi" av Sissel Horndal
  • "Skuddet" av Stein Morten Lier
  • "Alene" av Elias Våhlund