Falne engler

Gyldendal 1997 Heftet

Den 16. oktober 1975 har rockebandet Harpers sin siste spillejobb. Denne kvelden skjer det noe som gjør at medlemmene i bandet bryter all kontakt med hverandre, og som i fremtiden skal få fatale konsekvenser for dem alle. Musikerne er barndomsvenner av Varg Veum, og da han i begravelsen til en av dem får vite at flere av medlemmene er døde under mer eller mindre merkelige omstendigheter, begynner han å etterforske saken. Stadig vekk dukker datoen 16. oktober 1975 opp. Dette er den sjuende boka om Varg Veum.

Utgivelsesår 1997

ISBN13 9788205248977

EAN 9788205248977

Serie Varg Veum (7)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Bergen

Tildelt litteraturpris Bokhandlerprisen 1989

Leser meg gjennom Varg Veum-universet, mest fordi jeg er i en fase der jeg ikke klarer å konsentrere meg om så mye annet enn hendelsesdrevet litteratur. Og med det i mente syns jeg denne går for sakte, det blir for mye tekst jeg bare har lyst til å hoppe over for å komme videre, og plottet blir for lite spennende. Men gøy å være plassert noen tiår tilbake i tid!

haket opp Ingvar Ambjørnsen som forfatter ved en feiltagelse. Vet ikke helt hvordan jeg endrer dette, men har sendt melding til admin. Hvis noen vet hvordan jeg sletter boka.. vær så snill å hinte meg ..
fortvilet

• "De døde har det godt - åtte fortellinger om Varg Veum" av Gunnar Staalesen