Face it

Juritzen forlag 2008 Innbundet

Maja Sivlestad er sjefredaktør for et moteblad og nekter å godkjenne vinneren av "Årets modell" fordi hun er for tynn. Dette får store konsekvenser og hun frykter at noen er ute etter hevn. Samtidig får hun problemer på hjemmebane og ekteskapet hennes blir satt på prøve.

Face It er en nøkkelroman fra norsk mote- og ukebladmiljø. Humoristisk, dramatisk, overraskende og med en intrikat kriminalgåte. En fortelling fra baksiden av en glanset forside.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788282050135

EAN 9788282050135

Omtalt sted Oslo

Boken har et lett språk og en fengende historie. Den dreier seg om et magasin, Face it, og konsekvensene når redaktøren nektet å godta årets modell. Ettersom at modellen var altfor tynn, og redaktøren har lovet leserne at de ikke skal presse leserne til å hive seg på slanketrenden og få dårlig selvbilde osv. Dette får sine konsekvenser, og det ender opp med masse spenning og i tillegg en krimgåte. Var helt trollbundet av boken, for denne boken vil passe godt til moteriktige jenter som i tillegg liker litt spenning. Perfekt krim som i tillegg er lettlest med andre ord. Jeg syntes i alle fall boken var verdt å lese, og den ble lest ut på noen dager.

Til og begynne med slet jeg litt med å holde tritt i boken og samtidig holde kontroll på alle karakterene som ble beskrevet, men så -på ett eller annet tidspunkt var det som om jeg ble ansatt i samme bedrift som hovedpersonen selv, Maja, og jeg ble rett og slett hekta på hele historien!

Boken imponerte meg stort, og jeg sitter igjen med en bokopplevelse jeg tror jeg kommer til å huske en god stund, og karakterer jeg på mange måter kan vedkjenne meg i også i hverdagen!

Anbefales på det sterkeste! LES LES LES!

• "Supermamma, monstermamma - historier om familiekaos og småbarnsliv" av Vera Micaelsen
  • "Død manns hånd" av Carin Gerhardsen
  • ""Hun ville jo ikke dø" - historien om Ragnhild" av Siren Henschien
  • "Den usynlige fiende" av Alistair MacLean
  • "Byssan lull" av Carin Gerhardsen
  • "Tre ønsker" av Liane Moriarty
  • "Da jeg var usynlig - de trodde han var hjernedød, men han skjønte alt de sa" av Martin Pistorius
  • "Tampen brenner" av Carin Gerhardsen