Få meg på, for faen

Samlaget 2006 Heftet

Alma får si seksuelle oppvakning når Artur er borti henne med pikken, og er i dei følgjande vekene nærmast svimeslått av uforløyst begjær. Maria vil at nokon skal sjå korleis ho lir i jobben som vaskehjelp, og planlegg å skrive eit føredrag i sosiologi som skal bli så godt og viktig at media plukkar det opp og gjer henne til kjendis. Kona til Sebjørn får si feministiske oppvakning då det ein dag går opp for henne at verken dei åtte ungane hennar eller Sebjørn verdset husarbeidet ho gjer og omsorga ho yter. Ho drøymer om fast jobb, og reiser til Oslo for å demonstrere mot nedlegging av Skoddeheimen nepeforedling AS.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2006

Serie Samlaget roman

LYST Å LESE …
Om de store konfliktene?
Om de små konfliktene?
Ei litt merkelig bok?
Få meg på, for faen av Olaug Nilssen er rett og slett ei litt merkelig bok. Den handler om de små konfliktene i hverdagen, men også de store konfliktene som man egentlig ikke tenker kunne kommet til å skje, og kanskje kan de ikke det heller. Vi møter flere hovedpersoner i boka og følger dem etter tur i en liten epoke av livet deres. Boka er som sagt merkelig, men verdt å lese.

Var skeptisk pga tittelen.... men har ledd godt mange ganger! Spesielt herlig var siste delen med "Kona til Sebjørn" :-) Dette er en liten, sprø, morsom og lettlest bok som er fin innimellom litt tyngre bøker!

Få meg på, for faen. Olaug Nilssen

Denne boka er filmatisert, og er nok også kjent for erotisk skildring som også passer til bokas tittel, men det er bare en liten del av boka. Få meg på, kan også være å komme på TV - for eksempel.

Boka følget tre hovedpersoner i sine utfordringer og lyster til å realisere seg selv for å bli noe mer enn bipersoner i andres liv. I bunn og grunn tror jeg denne boka på en svært leken og noe vittig måte handler om kvinnekamp og likestilling, samtidig som den vil synliggjøre de langt nede på rangstigen i arbeidslivet. Renholdsarbeideren og produksjonsarbeideren.

Litt artig og underfundig bok.

Sprøtt frå vest......?

Eg innrømmer det gjerne - eg var forutinntatt - negativt. Berre tittelen på boka var ein bøyg for meg - eg som absolutt ikkje likar banning og ukvemsord i utide.

Var nesten irritert fordi den var bestemt i lesesirkelen, men tok den likevel med til legekontoret, boka kunne iallfall vere eit brukbart alternativ til velbrukte, utlesne vekeblad som brukar å ligge i venterom.
Og det kan eg sei der eg satt og nesten skamfull skjulte tittelsida frå nokre tause menn, med bleike fjes og nesten tome blikk medan dei venta på å bli ropt opp, - det vart ikkje akkurat enkelt etterkvart som historia utvikla seg. Det vart nesten umulig å skjule latteren framprovosert av teksten - og medan dei andre meir eller mindre stirra tomt ut i lufta, mora eg meg kongeleg, og måtte styre med hard sjølvdisiplin alle begynnande latterutbrot........kvelte alle tilløp, og let som om eg hosta.

Eg likte dei tre jentene, både Maria som strevde for å meistre ein krevande kvardag, den eksepsjonelt sexfikserte Alma og kona til Sebjørn som tusla rundt og ikkje gjorde det ho kanskje burde.

Nokre meiner at boka er eit døme på sprø og sær vestnorsk humor - og det kan hende det. For boka er sprø, og der er både merkelege og uventa konstruksjonar som enten får deg til å le eller ??? ...Eg vart fascinert av lengselen og ikkje minst draumane og fortvilinga hos jentene, og særleg av lengselen hos henne som ikkje ein gong hadde sitt eige namn.Ho som til slutt fann ein veg som kunne føre til noko, og det til noko viktig for fleire. Og nepene...
Eg vart kanskje så påverka så kort tid i etterkant, at eg landa på terningkast fem - og det er lite sakleg begrunna...

Snedig bok. Fortellinger om ulike personer, ulike skrifttyper. Sebjørn og kona til Sebjørn, dei 8 døtrene.

Det er det viktigste, kjem ho til å seie til reporteren, gjerne Halvor Folgerø frå Vestlandsrevyen: - Å bli elska. Då kjem resten av seg sjølv.

Då eg kom attende til bordet, hadde sjefen gøymt banana. Ho låg ikkje på bordet, og fjeset til sjefen vart blankt og utfordrande, så det var ingen tvil om kven som hadde vore på ferde. Krisitin såg stivt ned i bordplata og var ille til mote, og ettersom eg ikkje visste korleis eg skulle bere meg åt i denne situasjonen, blei eg ståande nokre sekund i villreie. Men eg fann ikkje ut av det. Eg blei ståande med ein stiv grimase.
– Hm, sa eg, men ingen svarte, og det blei snart så usikkert og pinleg at det blei for mykje sjølv for sjefen, så ho tok banana fram frå fanget sitt og la henne på bordet rett framfor seg. Så lo ho.
– Du var redd no, Maria. Redd eg hadde tatt banana di. Ha ha ha ha ha!
Eg lo anstrengt, og Kristin sukka høgt.
– Du trudde kanskje eg hadde ete banana di, du, no, lo sjefen, og eg lo også, eg strekte meg fram og snappa banana tilbake og sa:
– Du kunne godt ha fått ho. Eg har ei til på bøttekottet.
– Nei takk, nei takk, nei takk, lo sjefen. – Jammen likar du banan, Maria, lo ho vidare, – banan kvar dag for din del, sa ho og laga apelydar.
Eg berre drog litt på smilebandet og nikka stadfestande.
Jau då, eg likte bananer.

Bloggernes og bokelskernes kvinnekanon
- listen over bøker av og om kvinner alle menn burde lese.

Hos Karen

Bøker jeg leser i forbindelse med min jobb på et skolebibliotek

For de som ønsker å lese nynorsk

Biblioteket rydder før ombygging og har posesalg, da er det vanskelig å la være. Mye bra her men jeg kommer helt sikkert ikke til å lese alt! Tar gjerne mot anbefalinger til hvor jeg bør starte.

En som mangler: Flyvere i natten av Antoine de Saint-Exupéry finnes ikke i databasen enda.

Jeg har en 100 bøkers ambisjon for året i år.

• "Vi har så korte armar - tilstandsrapportar" av Olaug Nilssen
  • "Mellom oss sagt - roman" av Marit Eikemo