Exit

Black Swan 2021 Heftet

Meet Felix Pink. The most unlikely murderer you'll ever have the good fortune to spend time with. When Felix lets himself in to Number 3 Black Lane, he's there to perform an act of charity: to keep a dying man company as he takes his final breath . . . But just fifteen minutes later Felix is on the run from the police - after making the biggest mistake of his life. Now his world is turned upside down as he must find out if he's really to blame, or if something much more sinister is at play. All while staying one shaky step ahead of the law.

Forlag Black Swan

Utgivelsesår 2021

Genre Krim

Nok en innertier fra Belinda Bauer! Originalt plott, veldig sjarmerende, full av humor og som vanlig en språklig fornøyelse (kred til oversetter Guro Dimmen). Denne historien vil nok falle i smak også hos de som ikke er ihuga krimlesere. Anbefales!

"Hun gikk ut av rommet, og han satte seg. Ørelappstolen var påfallende bekvem. Det sto små bord på hver side av stolen - på den ene siden sto det en lampe, og der lå også fjernkontrollen til TV-en, og på den andre siden sto telefonen, med en liten notatblokk ved siden av, ikke ulik den han hadde liggende i sin egen entrè, men uten blyanten med dusk. I stedet lå det en billig kulepenn der. Det lå også en pocketbok på bordet, åpen og med ansiktet ned, noe som ga Felix nesten hjerteklapp. Selv brukte han alltid et bokmerke, og det smertet ham å se en bok bli behandlet så uvørent - selv en Clive Cussler. Det var jammen heldig at Margaret hadde hatt respekt for bøker, ellers kunne det ha blitt temmelig vanskelige femti år"

• "Ett skritt fra døden" av Lisa Gardner
  • "Med slike venner" av Kimberly McCreight