Eventyr suger

Lyst forlag 2016 Innbundet

Vil det onde greie å beseire det gode? I "Eventyr suger" er ondskapen i ferd med å kvitte seg med alle de gode heltene. Det fører 18 år gamle Simon ut på en grufull og spennende reise, gjennom vår egen verden og andre dimensjoner. Sammen med antihelten Max, må han stoppe de gode heltene og hjelperne deres. Dette fører mot ver- dens undergang, eller kan ondskapen faktisk stoppes? Sannsynligvis ikke. Allikevel, Simon har ikke noe valg. Han MÅ vinne! For hvis ikke, dør faren hans.

Forlag Lyst forlag

Utgivelsesår 2016

Genre Spenning

Denne har fått flere sjanser og jeg har lest halve boka, men jeg får virkelig ikke taket på den og avslutter her.

Dette var en frisk og småoriginal idé som dessverre blir stort sett ødelagt av forfatterens manglende evne til å gjennomføre prosjektet sitt, men hvis man klarer å se forbi dette, kan man sikkert få noen gode lattere ut av dette.

Hovedproblemet her er at språket er dårlig - ikke særlig mange stavefeil, men for eksempel feil bruk av uttrykk - og flyten springende. Spesielt skjærende er passasjen der forfatteren er så veldig fornøyd med at han har vært så lur og nærmest skriver dette rett ut i teksten.

• "Huset mellom natt og dag - en science fiction roman" av Ørjan N. Karlsson
  • "Vundersmed - Morrigans kall" av Jessica Townsend