Evas siste vitne

av (forfatter) og Egil Halmøy (oversetter).

Kagge 2017 Innbundet

Dyptpløyende thriller fra en av Sveriges beste krimforfattere.

En gang var Beckomberga Europas største mentalsykehus. Nå har sporene etter det som foregikk der blitt visket bort og eksklusive boliger bygges i den samme parken.

Svante Levander er en av dem som flytter inn i idyllen, sammen med sin nye kjæreste. På vei hjem fra butikken blir han knivstukket til døde. Eva, hans forhenværende kone, har fulgt etter ham den kvelden og arresteres, mistenkt for mord. Bare én person kan vitne om hva som egentlig skjedde, en romkvinne som satt utenfor butikken og tigget. Men kvinnen er sporløst forsvunnet.

Når noen smågutter finner rester av menneskekropper i nærheten av åstedet, eksploderer frykten i villaforstaden. Fortidens redsler viser seg å være nærmere enn noen kunne ane.

Forlag Kagge

ISBN13 9788248919537

EAN 9788248919537

Genre Thriller

Omtalt sted Sverige

Tove Alsterdal skriver godt og er en forfatter med stort samfunnsengasjement. I denne boka skriver hun om det nedlagte psykiatriske sykehuset Beckomberga, samt romene som tigger i Vest-Europa, ikledt en drapsgåte eller flere. Interessant, men kanskje for mye for en bok? Les min omtale her:http://artemisiasverden.blogspot.no/2017/02/evas-siste-vitne-av-tove-alsterdal.html#more

Spennende, fikk meg til å ville lese mer av denne forfatteren. Om både romfolket og psykisk syke, oppløste ekteskap og vanskelige forhold mellom foreldre og voksne barn.

tja- ok

Høres spennende/interessant ut.
Fjerner bøker etterhvert som de blir lest.
Men lista blir bare lenger og lenger. Hm, merkelig.

• "Blodroser" av Margie Orford
  • "Vågespill" av Ann Rosman